Today's Information

Language

利用規約

ホテル情報 宿泊約款・利用規約

Terms and Conditions

Hotel information

Please scroll down for the English version.


快適にご宿泊いただきますために、宿泊約款第10条の定めにある通り、下記の規則をお守りくださいますようお願いいたします。この規則をお守りいただけない場合は、宿泊約款第7条により、ご宿泊契約及びこれに関連する契約を解除させていただく場合がございます。 
 


 
1. 客室をご宿泊及び飲食以外の目的でご利用されることは堅くお断りいたします。 
2. ホテル内への飲食物の持ち込み及び外部へのご注文はお断りいたします。
3. 廊下及び客室等館内での暖房用、炊事用等の火気のご使用はお断りいたします。 
4. 窓の施錠、在室中のドアガードをご確認ください。
5. 指定喫煙所を除き、敷地内全域禁煙です。バルコニーを含む客室や館内、館外においても喫煙はご遠慮ください。
6. 外出時の施錠をご確認ください。
7. お部屋にご到着なさいましたら非常口の位置、避難経路のご確認をお願いいたします。
8. 来訪者があったときは、ドアスコープ等でご確認ください。不審者と思われる場合はフロントにご連絡ください。
9. 宿泊登録者以外の方のご宿泊は、堅くお断りいたします。
10. 訪問客を客室にご案内なさらないでください。
11. 館内及び客室内の備品を所定の場所からみだりに移動したり、許可なく変更、加工しないでください。
12. 館内に次のようなものをお持ち込みにならないでください。
(イ)愛玩の動物、鳥類(ただし補助犬はのぞく。)   
(ロ)悪臭を発するもの
(ハ)常識的な量を超える物品
(ニ)適法に所持を許可されていない鉄砲、刀剣類。
(ホ)発火または、引火しやすい火薬、揮発油類等。
13. 館内及び客室内で、高声放歌及び喧騒な行為その他で他人に嫌悪感を与えたり迷惑を及ぼしたり、又は賭博や公序良俗に反する行為をなさらないでくだい。
14. 宿泊客が心身耗弱、薬品等によって自己喪失など宿泊しようとされる方の安全確保が困難であったり、もしくは他の宿泊客に著しく迷惑を及ぼすおそれがあると認められたときは、ご利用をお断りいたします。
15. 未成年者のご宿泊は、保護者の許可がない限りお断りいたします。
16. 館内で許可なく他のお客様に広告物の配布や物品の販売等をなさらないでください。
17. 現金、貴重品等は、フロント又は客室内金庫へお預けください。室内における紛失盗難等につきましてはホテルは責任を負いかねます。
18. 所有者不明の拾得物は、一定期間当ホテルで保管し、その後は遺失物法に基づいてお取り扱いさせていただきます。
19. ホテル内のレストラン、バーなどをご署名によってご利用なさる場合は、必ずお部屋の鍵または、ご宿泊カードをご提示ください。
20. 公衆電話はロビーにございます。客室内のお電話をご利用の場合は、施設使用料が加算されますのでご了承ください。
21. 館内外の諸設備、備品の汚損、破損紛失については、実費を申し受けます。
22. ホテル内で撮影された写真などを許可なく営業上の目的で、公になさることは、法的措置の対象となることがありますのでご注意ください。
23. 部屋着のままで客室からお出になることは、ご遠慮くださいますよう特にお願い申し上げます。
24. ホテルの外観を損なうような物品をバルコニーに置かれないようお願い申し上げます。
25. バルコニーより物をお投げにならないようお願い申し上げます。
26. ご滞在中、フロント会計からの勘定書の提示がございましたらその都度お支払いください。
27. 切手代金は現金扱いになります。
28. ホテルの支払いにおいてパーソナルチェック(小切手)はご利用できません。 
29. クレジットカード及び旅行用クーポン券等からの換金はできません。

Terms and Conditions

To ensure your comfortable stay, we ask you to adhere to the following terms and conditions in accordance with Article 10 of the Hotel Rules and Regulations. If a guest is found to be in violation of these terms and conditions, the hotel may unilaterally terminate its accommodation agreement with that guest in accordance with Article 7 of the Hotel Rules and Regulations.
1. Use of guest rooms other than for the purpose of accommodation or eating and drinking is strictly prohibited.
2. Guests may not bring food or drink inside the hotel or have them delivered to the hotel.
3. Use of fire inside the facility, including its halls and guest rooms, for the purpose of heating or cooking is prohibited.
4. Make sure the locking devices on the doors and windows are fully functional.
5. Smoking is strictly prohibited within the premises including guest rooms, balcony area other than the designated smoking room.
6. Make sure the door is locked when you leave the room.
7. Make sure you know where the emergency exits and evacuation routes are after checking in.
8. If you have a visitor, check to see who the person is through the doorscope. If you notice anything strange with the person, contact the front desk.
9. Only registered guests may stay overnight at the hotel.
10. Do not invite visitors to your guest room.
11. Do not make modifications or move equipment/appliances in the guest room or the facility from their designated locations without proper reason.
12. The following are prohibited in the hotel:
a) Pet animals and birds (except guide dogs and service dogs).
b) Items emitting an offensive odor.
c) Items exceeding a reasonable volume.
d) Firearms, knives and swords whose possession is not permitted under the law.
e) Gunpowder, explosives, flammable oil and other flammable items.
13. Do not disturb other guests by singing, making loud noise, or committing any other acts of annoyance in the guest room and the hotel. Also, do not engage in any acts of gambling or acts that are considered to be offensive to public order and morals.
14. If a guest is believed to be feeble minded or under the influence of drugs, or if a guest is deemed a clear risk to other guests, the hotel may refuse service to that guest to protect the safety of guests as a whole.
15. Minors cannot stay at the hotel without the consent of their guardian.
16. Do not hand out promotional materials or sell merchandise to guests in the hotel unless given specific permission.
17. We advise you to leave your cash, valuables and other items of importance at the front desk, or keep them in the safe deposit in your guest room. The hotel shall not be held liable for any loss or theft of your valuables.
19. Lost & found items will be kept by the hotel for a certain period of time, and then dealt with in accordance with the Lost Property Law.
19. When you make a purchase in the hotel (e.g. restaurant, bar) and charge it to your room, please show the staff your room key or guest card. 
20. There is a public pay phone in the lobby. Please note that if you use the phone in your room a facility fee will be charged.
21. If you vandalize any facility or equipment within the hotel premises or damage or lose any hotel property, you will be charged for them in full.
22. Please note that we reserve the right to take legal action against use and distribution of photographs taken in the hotel for business purposes.
23. Do not leave your room in your pajamas room gowns. 
24. Do not place anything on the balcony that would compromise the appearance and image of the hotel. 
25. Do not throw anything from the balcony.
26. If the front desk sends you an account bill during your stay, please pay them accordingly.
27. Purchase of stamps can be made by cash only.
28. Payment by personal check is not accepted in the hotel.
29. Credit card cashing and coupon cashing are not available.